שיווק מסעדה בפייסבוק

שיווק מסעדה בפייסבוק

פייסבוק מהווה פלטפורמה נהדרת עבור שיווק מסעדות באינטרנט.

הסיבות שפייסבוק היא כלי מצויין לקידום המסעדה והגדלת המכירות בה הן רבות וננסה להסביר זאת במאמר זה.

עסקים שונים- זקוקים לשיווק שונה

כל עסק הוא עולם ומלואו. מאחורי כל עסק עומדים ערכים שונים, חווית לקוח שונה וקהל יעד שונה.

בשורה התחתונה, לכל עסק מתאים שיווק מסוג שונה.

ענף המסעדות כולל בתוכו קשת רחבה של עסקים שונים. החל ממסעדות על סוגיהן, אל בתי הקפה והמזללות.

מה שמשותף לכל עסק הפועל בענף המסעדנות הוא- שיווק בפייסבוק יהיה אפקטיבי במיוחד.

פייסבוק הוא המכנה המשותף לעסקים בתחום המסעדנות. במידה והמסעדה לוקחת את הנושא ברצינות ומחליטה להקצות משאבים ואנרגיות לטובת פרסום המסעדה בפייסבוק- זה עשוי להשתלם למסעדה ובגדול.

למה דווקא פייסבוק?

פייסבוק מאפשרת לנו לפרסם מדיות שונות. מסעדה, על שלל המנות המוגשות בה, מהווה מקור מצויין למדיה.

בדיגיטל, כאשר אומרים מדיה- מתכוונים לתמונות, סרטונים וצלילים.

כל אחד מאלה יכול לבוא לידי ביטוי בפרסום בפייסבוק תוך כדי הקמפיין השיווקי- ולעזור לכם להגדיל את מכירות המסעדה ולהגיע לקהלים חדשים.

על מנת להמחיש את ההבדל, נקח דוגמא מענף אחר; במידה ונרצה לפרסם חשמלאי באינטרנט,

פייסבוק כנראה תהיה פלטפורמה טובה פחות. הסיבה לכך היא שברגע שמתעורר אצל המשתמש צורך בחשמלאי- הוא כנראה יחפש אותו בגוגל וישר יפנה אליו לקבלת שירות.

נדיר מאד שמישהו יראה פרסום של חשמלאי בפייסבוק ויאמר לעצמו "אוי, נהדר אני ארצה להזמין אותו כשתהיה לי בעיית חשמל בבית".

בנוסף, בעסק של חשמלאי אין מדיה עשירה. בהשוואה לתמונות של מנות, לסרטוני תדמית של המסעדה- מה ניתן להציג בעסק של חשמל? כנראה שלא הרבה.

פייסבוק היא כלי מושלם לפרסום מסעדות.

באמצעות פייסבוק, תוכלו לשמור על קשר עם כלל הלקוחות הקיימים שלכם- ואף להגיע ללקוחות חדשים.

ככלל, שיווק מסעדה בפייסבוק נועד עבור המטרות הבאות:

  • שמירה על קשר עם לקוחות קיימים
  • הגעה לקהלים חדשים
  • הצגת הבידול של המסעדה בפייסבוק ויצירת "כדור שלג" אינטרנטי. (תיוגים, לייקים ושיתופים)
  • הצגת מדיה הכוללת תמונות וסרטונים מהמסעדה ובפרט מיטב המנות המוגשות בה.
  • העברת המסרים של המסעדה לקהל לקוחותיה. (מבצעים,עדכונים ושינויים)
  • חיזוק המיצוב של המסעדה כמובילה בתחומה וחיזוק השפה השיווקית. 

ברגע שכל אחד מהעקרונות הבאים מתבטא בקמפיין הפייסבוק- יש לצפות לתוצאות, וכמובן ליותר שולחנות עמוסים במסעדה 🙂

נסו לדמיין את עצמיכם גולשים בפייסבוק, ואז לפתע רואים תמונה של מנה שמאד אהבתם במסעדה שאכלתם בה לאחרונה. 

איך זה יגרום לכם להרגיש? כמה תרצו לחזור למסעדה באותו הרגע? כמה תרצו לקחת את הבן זוג למסעדה הזו על מנת שיחווה גם את מה שאתם חוויתם?

את אותו הדבר ניתן לעשות גם עם מנה חדשה המוגשת במסעדה. 

כל אחד מלקוחותיכם הנאמנים היה שמח לשמוע שכעת אתם מגישים מנה חדשה, ואף ישמחו להגיע ולטעום אותה.

האם כל אחד מתושבי האזור בו המסעדה נמצאת מכיר אותה?

תתפלאו, אבל גם מסעדות מוצלחות מאד, לא זוכות לאחוז גבוה של מודעות בקרב משתמשים המתגוררים באזור.

תמיד ניתן להגדיל את המודעות למסעדה. תמיד כדאי לעשות זאת.

כמה נחמד יהיה עבור הקהל הפוטנציאלי שלכם לגלות מסעדה חדשה בסביבת מגוריהם, המגישה אוכל נהדר? (חשוב לוודא שהמדיה איכותית ושקיימות ביקורות טובות)

סועדים רבים תמיד מחפשים את הדבר הבא. אם הדבר הבא נמצא בסביבת המגורים שלהם, עוד יותר טוב. 

במידה ויש לכם במסעדה מנה שניתן למצוא רק אצלכם, מנה מיוחדת עם טוויסט שכל מי שאכל ממנה התלהב וחזר למסעדה למנה נוספת.

האסטרטגיה המומלצת במקרה זה היא לפרסם את אותה המנה בפייסבוק, ולנסות ליצור "באז"- סביב אותה המנה.

שילוב של מנה עם "טוויסט" + תמונה\סרטון איכותיים + מיקרו קופי מצויין= באז בפייסבוק.

"באז" בפייסבוק שווה המון למסעדה. האפקט הנוצר באמצעות הבאז הוא כדור שלג- כמות תגובות גדלה משמעותית, כמות תיוגים גדולה וכמובן כמות שיתופים גדולה.

כדור שלג גדול משמעותו יותר אנשים שנחשפים למסעדה ולמנה, וכעת ירצו להגיע ולאכול אותה.

 

רוצה להתחיל לשווק את המסעדה שלך בפייסבוק? לחץ למעבר לעמוד צור קשר.

ניתן להמשיך לקרוא על שיווק מסעדות באינטרנט באינסטגרם ובגוגל.

לחזרה לדף הבית לחץ כאן.