שיווק מסעדות באינטרנט

למה כדאי לשווק מסעדה באינטרנט?

פרסום מסעדה באינטרנט

שיווק מסעדות באינטרנט הפך להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של מסעדה.

בין אם המסעדה שלכם וותיקה או חדשה, עליכם לוודא שיש לכם אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

שיווק מסעדה בעידן הדיגיטל נחשב לאחד מערוצי השיווק היעילים והאיכותיים ביותר למסעדות.

מסעדות רבות מזלזלות ביכולתו של הדיגיטל למשוך לקוחות חדשים אליהם למסעדה. 

יש להבין שבתחום המסעדנות- השיווק בדיגיטל הופך להיות משמעותי אף יותר מתחומים אחרים.

המטרה העיקרית בפרסום מסעדה היא להישאר תמיד בראש של הסועדים שלך, ולגרום לסועדים פוטנציאליים נוספים להגיע אליך.

יש להבין ששתי משימות עיקריות אלה מתחלקות לעשרות תתי משימות שיש לבצע כל אחת מהן באופן יעיל- על מנת לוודא שהמטרה מושגת.

בעבר, ייתכן והגשה של מנה טובה היה מספיק כדי לגרום לסועדים שלך לזכור אותך תמיד.

שפע המסעדות היה קטן יותר, הענף בכלל היה סולידי יותר וכמות המסעדות המוכרות לאדם בודד היתה נמוכה יותר מהיום.

כיום, הישראלי הממוצע מכיר כמות גדולה של מסעדות, אוכל סוגים שונים של אוכל ומחפש כל הזמן חוויות קולינריות חדשות.

הסיבות הללו הן מה שהופך את המשימה- לגרום לסועד לזכור את המסעדה שלך תמיד- למאתגרת.

הדיגיטל נותן מענה איכותי לבעיה זו ובאמצעות ניהול חכם ברשתות החברתיות(שיווק מסעדה בפייסבוק,שיווק מסעדה באינסטגרם) ניתן להגיע לתוצאות טובות מאד. נוכחות דיגיטלית חזקה מאפשרת קשר הדוק עם קהל הלקוחות.

יש לשים דגש על קשר מקביל הן עם לקוחות המסעדה הקיימים- אותם לקוחות שכבר ביקרו במסעדה ומכירים את החוויה שהמסעדה נותנת, והן עם לקוחות חדשים שהמסעדה רוצה לפנות אליהם ולהפוך אותם ללקוחות.

לכל אחד משני הסוגים יש לפנות בצורה שונה. ללקוחות הקיימים שמכירים את המסעדה נרצה להציג מנות חדשות, לפרסם מבצעים, לפרסם את חבר המועדון תוך כדי הצגת המנות המוכרות והאהובות.

לעומת זאת, כשנרצה לפנות ללקוחות חדשים- נשים דגש על הבידול שלנו. 

הבידול של המסעדה, מנות מיוחדות, חוויה מיוחדת שהם יכולים לקבל רק אצלינו!

ברגע שנשים את האצבע על אותם הדברים, נוכל לפנות לקהלים חדשים שעוד לא אכלו במסעדה- ולהפוך אותם ללקוחות.

לכל מסעדה- חווית לקוח ושפה משלה

על מנת לשווק את המסעדה באינטרנט בצורה יעילה- יש לוודא שהשיווק ייעשה בקורלציה מלאה לשפה ולחוויות הלקוח שהמסעדה מעניקה.
אין שתי מסעדות אותו הדבר.

 כל מסעדה מדברת בשפה שונה אל הלקוחות שלה.
יש מסעדה שמדברת בשפה אסיאתית יוקרתית, יש מסעדה שמדברת בשפה של פיצות שף עם מגוון טעמים ואפשרויות לתוספות, ויש מסעדות הדוגלות במינימליזם.


צוות השיווק באינטרנט יאפיין בצורה נכונה את המסעדה, מה השפה בה היא מדברת, איך היא נתפסת בעיני הסועדים- ובהתאם לכך תיבנה אסטרטגיית השיווק באינטרנט.
הנראות, הטקסט והפרסום הממומן- צריכים להתאים לאופי המסעדה ולמה שהיא מעוניינת להעביר ללקוחותיה.


כל מסעדה היא עולם שלם השונה ממסעדה אחרת- ואסטרטגיית השיווק צריכה להיות מותאמת ספציפית למסרים אותם המסעדה מעוניינת להעביר.

במידה ואתם בעלים של פיצריה שכונתית, אסטרטגיית הפרסום הממומן עשויה להיות מודעה מבוססת מיקום (על סמך איזור הפעילות של הפיצריה, כמובן) המציעה משלוחים מהירים במחירים טובים.

במידה ואתם בעלים של פיצריית בוטיק איטלקית, אסטרטגיית הפרסום הממומן עשויה לכלול מספר תמונות של פיצות מיוחדות שניתן למצוא רק אצלכם, כאלה שיגרמו למשתמש לעצור את גלילת הפיד בפייסבוק ולתייג את בן הזוג.

במידה ואתם רוצים לפנות אל קהל חדש של הייטקיסטים המחפשים משלוחי ארוחות צהריים- אסטרטגיית הפרסום עשויה להיות מבוססת מיקום וכן לכלול את העובדה שאתם מקבלים כרטיס הטבות כזה או אחר. (בד"כ הייטקיסטים מקבלים כרטיס כזה ממקום העבודה).

רוצה לשווק את המסעדה שלך באינטרנט באיכות שיא? רוצה להגדיל את התנועה למסעדה שלך משמעותית? לחץ למעבר לעמוד צור קשר.